kvinnorshalsa

På väg till sjukhuset brachybehandling idag

Av Evelina - 2017-11-14 05:43

Tidig morgon på väg till brachybehandling som förra veckan. Kl är 05.00 men det är helt klart värt att gå upp tidigt för att få sova hemma. Istället för att vara kvar på sjukhuset över natten och inte sova en blund. Min teori är att lite god sömn är bättre än ingen sömn alls. Jag blir på så dåligt humör , irriterad när jag inte får sova och då kan jag inte ta emot behandlingen på bästa sätt. Utan energin går åt till att vara arg och irriterad. Så det är stor skillnad från första brachybehandlingen då jag sov över på sjukhuset och inte sov en blund på hela natten. Då jag låg i en fyrsal och både patienter och personal sprang in och ut hela natten och detta tjutande av larmklockorna. Ja det var hemskt det borde inte få finnas fyrsalar alls i detta moderna samhälle. Men det finns det och det verkar inte som det kommer att ändras heller. Jag är så glad att jag slipper gå igenom allt detta själv min dotter som följer med mig idag igen. Beundrar henne som är så stark och följer med mig , ringer mina samtal, beställer mina sjukresor, hjälper mig komma ihåg allt för det är sjukt mycket att hålla reda på , speciellt när man inte mår bra. Jag hade aldrig orkat själv om det inte vore för mina barn och mina nära som stöttat mig så otroligt mycket. Jag behöver bara tänka på en sak det är och bli frisk och stå ut med alla behandlingar och försöka balansera alla biverkningar . Vilket är nog så svårt och jobbigt. Så tack alla underbara människor som kan visa kärlek och omsorg till andra människor. Det betyder så mycket när man inte mår så bra. Så gå ut och gör någon glad en gång om dagen eller ring ett samtal till en vän och ge lite uppmuntran , nästa gång kanske du behöver det . Kram till er och tack för ni finns och läser min blogg.

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards